عنوان گروه خبري / اخبار .
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۲/۰۲ 
  • تعداد بازدید : 151
  • کد خبر : ۱۷۴۰۷
فرماندار جاسک در دیدار اهالی روستاهای سیل زده گابریک :
با پیگیری استاندار هرمزگان ۶۰میلیاردریال برای داك حفاظتی روستاها اختصاص یافت .
رادمهر : با انجام کار کارشناسی شده برای حفاظت روستاها در مقابل سیل داك های بتني وسيل بند درگابريك وسديج احداث می شود ،که با احداث سد گابریک در در محدوده پرکوه و لایروبی رودخانه روان آب و سیلاب ها مهار شده و در بستر رودخانه جریان پیدا خواهند کرد .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان جاسک، محمد رادمهر در جمع برخی از اهالی این روستاها گفت : با انجام کار کارشناسی و بررسی های بعمل آمده در کار گروه مربوطه روستاهای پرکوه که در محدوده سد واقع می شود و روستای لیره ایی که سیل دیماه از وسط آن عبور کرده و تخریبی زیادی داشت در دستور جابجایی می باشند .

 

فرماندار شهرستان جاسک بیان داشت : روستاهای مثل کروچ ،حاجی آباد و پایین دست آنها نوروزکار و کنتکی ، جهلا و روستاهای پایین دست رودخانه و حاشیه پل گابریک بخش مرکزی و همچنین روستای سدیچ و گشمی در بخش لیردف با احداث داک حفاظتی اطراف این  دو پل بزرگ از نفوذ سیلاب و طغیان رودخانه به روستاها گرفته می شود .

 

گفتنی است در سیل دیماه ۹۸و سرازیر شدن سیلاب ها از ارتفاعات جاسک موجب تخریب و آب گرفتگی بیشتر روستاها در دهستان گابریک بخش مرکزی و برخی از روستاهای  بخش لیردف گردید که در ۵۰سال گذشته بی سابقه اعلام شده است .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.9.0
    V6.1.9.0